کسب درآمد از اینترنت

روش های جدید و آسان برای کسب درآمد

کسب درآمد از اینترنت

روش های جدید و آسان برای کسب درآمد

آیا میدانستید افرادی هستند که شغل اصلی آنها در اینترنت بوده و درآمدی بالغ بر چندصد میلیون تومان در ماه دارند؟!

يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۵:۲۳ ب.ظ

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال (قدم به قدم)

روی چه ارزهایی سرمایه گذاری کنیم؟

عوامل مهمی در افزایش قیمت یک ارز دیجیتال وجود دارد. مهمترین آن ها عبارتند از :

  • پذیرش. چه کشورهایی ارز مورد نظر را می پذیرند؟ چه شرکت هایی آن را به عنوان ارز قبول کرده اند؟ محوبیت آن تا چه میزان است؟ پاسخ به این سوالات می تواند به شما در انتخاب ارز برای سرمایه گذاری کمک کند.
  • ویژگی. چه چیزی این ارز را از بقیه متمایز می کند؟ این ارز چه ویژگی منحصر به فردی دارد که ممکن است باعث تقاضا شود؟
  • امنیت. امنیت می تواند خود یکی از ویژگی های بارز یک ارز باشد. ارزهایی که تحت پوشش شرکت خاصی نیستند و روی بلاک چین فعالیت می کنند، این ویژگی را دارند.

در ادامه لیست 10 ارز دیجیتال برتر براساس ارزش بازار را مشاهده می‌کنید:

1 – بیت‌کوین (BTC)

بیت‌کوین را می‌توان اولین ارز رمزنگاری شده عنوان کرد، ارزی که در سال 2009 توسط یک برنامه‌نویس یا یک گروه یا تحت نام نمایشی ساتوشی ناکاماتو ایجاد شد، این ارز در دسامبر 2017 به اوج قیمت و نزدیک 20 هزار دلار رسید ولی بعد از آن کاهش چشم‌گیری داشت و به زیر 10 هزاردلار سقوط کرد، البته پیش‌بینی‌های بسیاری حاکی از این است که قیمت بیت‌کوین در سال 2018 به بیش از 30 هزار دلار رشد می‌کند.

به طور کلی، پروتکل بیت‌کوین طوری است که بیش از 21 میلیون بیت‌کوین نمی‌تواند وجود داشته باشد و در لحظه نوشتن این مطلب، بیش از 16.9 میلیون بیت‌کوین استخراج شده است.

ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر، در حدود 136 میلیارد دلار است.

2 – اتریوم (ETH)

اتریوم دومین ارز پرطرفدار از نظر ارزش بازار است و معمولا به عنوان رقیب اصلی بیت‌کوین از آن یاد می‌شود. اما برخلاف بیت‌کوین، اتریوم به عنوان یک شبکه برای توسعه و ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به کار می‌رود.

همه اپلیکیشن‌های طراحی شده روی شبکه اتریوم روی پلتفرم توزیع شده همگانی (distributed public platform) قرار می‌گیرد و استخراج‌کنندگان با فرایند استخراج، شبکه اتریوم را زنده و سرپا نگه‌می‌دارند و به ازای آن ارز Ether دریافت می‌کنند.

یکی از موسسان اتریوم، جوزف لوبین (Juseph Lubin) گفته که بیت‌کوین، پایه و اساس تکنولوژی بلاک‌چین بود ولی اتریوم قابلیت این را داراست که “یک ارز قابل برنامه‌نویسی باشد”.

در لحظه نوشتن این مطلب، ارزش بازار اتریوم حدود 45.6 میلیارد دلار است.

3 – ریپل (XRP)

ارز ریپل به سرعت رشد زیادی را تجربه کرد و در انتهای 2017 حتی جای اتریوم را به عنوان دومین ارز بزرگ از لحاظ ارزش بازار از آن خود کرد ولی بعد افت شدیدی داشت و به رتبه سوم رسید. 
ریپل به ظاهر رقیب بیت‌کوین است اما برخلاف این موضوع، ریپل با هدف دیگری ایجاد شده است. ریپل در واقع یک شبکه متمرکز است که بانک‌ها از آن برای انتقال پول استفاده می‌کنند.

پولی که در شبکه ریپل منتقل می‌شود، ابتدا به توکن XRP تبدیل شده و انتقال صورت می‌گیرد و سپس در مقصد، مجدد به پول تبدیل می‌شود.

مدیریت ریپل معتقد است ریپل یک راهکار سریعتر و قابل اتکاتر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین است.

در لحظه نگارش این مطلب، ارزش بازار ریپل حدود 23.2 میلیارد دلار است.

4 – بیت‌کوین‌کش (BCH)

در آگوست 2017 اختلاف نظر بین‌ جامعه بیت‌کوین در خصوص محدودیت‌های فنی این ارز، باعث شد تا شاهد یک Fork باشیم. (فورک به معنای انشعاب است و زمانی اتفاق می‌افتد که یک ارز جدید از ارز دیگر متولد شود)

در نتیجه این فورک، بیت‌کوین‌کش (Bitcoin Cash) متولد شد و این ارز با یک بلاک‌چین جدید و قوانین جدید ایجاد گردید.

دسته‌ای از استخراج‌کنندگان ناامید از شبکه اصلی بیت‌کوین، با امید اینکه این ارز نسبت به بیت‌کوین، رشد و گسترش بیشتری پیدا کند این فورک را ایجاد کردند.

از زمان این فورک، بیت‌کوین‌کش خود را در بین 10 ارز برتر نگه داشته است ولی از لحاظ میزان استفاده، ارزش و محبوبیت هنوز نتوانسته از بیت‌کوین پیشی بگیرد.

در لحظه نگارش این مطلب، ارزش بازار بیت‌کوین‌کش حدود 15.4 میلیارد دلار است.

5 – لایت‌کوین (LTC)

لایت‌کوین نیز مانند بیت‌کوین یک ارز همتا به همتا (Peer-to-Peer) است که معمولا به عنوان برادر کوچکتر بیت‌کوین از آن یاد می‌شود.

اما بزرگترین تفاوت اساسی آن با بیت‌کوین، سرعت بالاتر تراکنش‌های آن و محدودیت عرضه لایت‌کوین 84 میلیون توکن است.

لایت‌کوین در سال 2011 به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شد و از آن به عنوان نقره دیجیتال یاد می‌کنند (طلای دیجیتال، بیت‌کوین است). در آن سال‌ها، لایت‌کوین دومین ارز از لحاظ ارزش بازار بود.

در لحظه نگارش این مطلب، ارزش بازار لایت‌کوین حدودا 8 میلیارد دلار است.

6 – استلار (XLM)

این ارز نیز یکی دیگر از ارزهای موفق بازار بود که تنها در سال 2017 بیش از 29000 درصد رشد داشته است.

استلار به عنوان یک شاخه از ریپل در سال 2014 توسط یکی از بنیانگذاران ریپل با نام جد مک‌کالب (Jed McCaleb) و یک وکیل سابق با نام Jouce Kim ایجاد شد و در واقع نتیجه یک اختلاف نظر با ریپل بود.

استلار نیز مانند ریپل یک شبکه برای انجام تراکنش‌های سریع و انتقال کارآمدتر پول بین مرزهاست. تفاوت آن با ریپل، اوپن‌سورس بودن آن است.

در لحظه نگارش این مطلب، ارزش بازار استلار حدود 4 میلیارد دلار است.


فرایند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ارز مورد نظر را انتخاب کنید. اولین قدم این است که تصمیم بگیرید روی چه ارزی سرمایه گذاری کنید. درباره ارز مورد نظر به خوبی تحقیق کنید و اخبار منتشر شده از ارز مورد نظر را پیگیری کنید.

۲- کنار گذاشتن پول (مازاد یعنی نیاز ضروری به آن پول نداشته باشید و جزء پس اندازتان باشد) برای سرمایه گذاری یا کسب رایگان این ارزها توسط سایت ها (در بخش های دیگر سایت آموزش داده شده است). همه چیز نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری نیاز دارد. مبلغ سرمایه و دوره سرمایه گذاری را مشخص کنید. با توجه به ریسک هایی که در بالا گفته شد مبلغ مناسبی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید و یا می توانید به عنوان مثال هر ماه به سرمایه خود اضافه کنید. دوره سرمایه گذاری خیلی مهم است. پیشنهاد می شود حداقل شش ماه در سرمایه گذاری بمانید.

۳- کیف پول ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما به یک کیف پول نیاز دارید که ارزهای خریداری شده را در آن نگهداری کنید. کیف پول های زیادی برای ارزها وجود دارد. تا حد امکان سعی کنید که از کیف پول های سرد (آفلاین مانند موبایل یا دسکتاپ) استفاده کنید. بهترین کیف پول ها کیف پول کاغذی است.

۴- فروش ارز مورد نظر در صرافی. پس از دوره سرمایه گذاری می توانید ارز خود را در صرافی های معتبر به فروش برسانید.


مطلب مرتبط : بهترین و امن ترین نوع کیف پول برای ارزهای دیجیتال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی